L’art de veure-hi més enllà
A partir d’aquesta activitat, l’alumnat explorarà el tapís El triomf del Temps sobre la Fama a través de la conversa i la interpretació visual. A partir de la metodologia VTS (Visual Thinking Strategies), es convida a observar amb atenció, expressar idees i escoltar les dels altres. Una experiència que afavoreix l’expressió oral, el pensament crític i el respecte per diferents punts de vista, tot partint de l’art. Quins són els continguts de l’activitat? - L’art com a font d’inspiració i reflexió. - La comunicació visual com a llenguatge. - La recuperació de referents d’èpoques passades. - L’individu i la seva existència: el pas del temps, la identitat, la fama o el llegat. Com és la dinàmica de l’activitat? L’activitat consisteix principalment en una sessió de VTS davant del tapís “El triomf del Temps sobre la Fama”, en la qual es motiva a l’alumnat a observar i debatre, de manera individual i col·lectiva. A partir de les reflexions al voltant de les interpretacions del tapís, la part final de l’activitat està enfocada a la creació i expressió artística individual al voltant dels conceptes de la fama, el temps i el llegat. Competències bàsiques - Utilitzar estratègicament els elements dels llenguatges visual, musical i corporal per analitzar les produccions artístiques. - Prendre consciència d’un mateix i implicar-se en el procés de creixement personal. - Conèixer i posar en pràctica estratègies i hàbits que intervenen en el propi aprenentatge. - Desenvolupar habilitats i actituds que permetin afrontar els reptes de l’aprenentatge al llarg de la vida.